Starpenes šuvju dzīšana un sadziedēšana

dzemdības pēcdzemdības plīsumi dzemdībās sēdvanniņas pēc dzemdībām starpenes apkope pēc dzemdībām starpenes plīsumi šuves pēc dzemdībām

Lielākajai daļai sieviešu pēc dzemdībām būs lielāka vai mazāka apmēra plīsumi vai iegriezums starpenes audos. Tā ir viena no tēmām par ko parasti pirms dzemdībām nedomā un šuvju sadzīšana var tādējādi izvērsties nepatīkama un diskomfortabla. Pāris ieteikumi kā palīdzēt šuvītēm sadzīt ātrāk un pašai tajā laikā justies ērtāk.
1. Apmazgāties pēc katra tualetes apmeklējuma. Var pat iet pačurāt dušā un to darīt vienlaikus lejot sev virsū siltu ūdeni, jo čurāšana uz svaigām šuvēm var būt svilinoša.
Vienmēr apmazgājies. Ērts risinājums ir turēt tualetē sporta ūdens pudeli ar uzgali un pirms nokārtošanās to piepildīt ar siltu ūdeni, lai pēc ērti sevi noskalotu.
2. Vienmēr noslaukies, lai viss ir sauss. Slaukies virzienā no priekšpuses uz aizmuguri, lai novērstu baktēriju iekļūšanu šuvēs.
3. Gaisa peldes. Kad esi mājās netraucēta, paguli ar pliku dupsi, lai viss var vēdināties un tādējādi labāk un ātrāk sadzīt. Gultā zem sevis paklāj vienreizlietojamo autiņu, gadījumam, ja ir izdalījumi tajā laikā.
4. Ar pirkstiem aptausti šo vietu pēc iespējas retāk, lai neienestu infekciju. Starpene būs nedaudz satūkusi un gribas aptaustīt, lai saprastu vai paliek labāk. Bet taustīšanas vietā labāk izmanto apskati ar spogulīti.
5. Bieži maini paktes. Pirmajā pēcdzemdību dienā asiņošana iespējams būs tik liela, ka vajadzēs pieaugušo pamperi, bet ar katru dienu apjoms samazināsies un tā arī maini paketes uz mazākām un plānākām. Lai pēc iespējas samazinātu svīšanu un sasušanu.
Iesaku arī izvēlēties paketes no dabiskiem materiāliem bez ķīmiskiem irdinātājiem.
6. Sēdvannas ir labs veids kā palīdzēt starpenei sadzīt. Recepti un kā to darīt atradīsi te. http://9menesi.wordpress.lv/.../sedvannas-un.../
Ja augu saraksts ir pārāk apjomīgs tev, vari palikt pie kumelīšu novārījuma.
Sēdvanniņa praktiski ir bļoda, kurā ielej augu novārījumu (kā tēju) un sēdies iekšā.
7. Risini vēdera izejas jautājumu. Pirmās dienas pēc dzemdībām var nebūt lielā vēdera izeja, bet 2-3dienā tai vajadzētu notikt. Nekam nevajag uzkrāties. Lai vēdera izeja nekavētos, dzer daudz ūdeni, ēd ar šķiedrvielām bagātu ēdienu. Ja kavēšanās jau notiek, vari sev uzvārīt žāvētu plūmju un linsēklu ķīseli, ko dzert.
8. Nopērc soliņu tualetei (labs variants ir Ikea krēsliņi), lai nokārtojoties paceltu ceļus augstāk un būtu tuvāk tupēšanas pozīcijai. Šī ļaus labāk atslābt iegurņa muskuļiem un atvieglos nokārtošanos.
9. Kamēr šuves sadzīst un tūska noiet, mazāk sēdi uz dibena. Sēdēšanai vari izmantot piepūšamo bērnu peldriņķi, lai nebūtu spiediens uz starpenes. Ir arī speciāli sēdēšanas spilveni ar caurumu vidū ( Mothercare veikalā). Bet peldriņķis būs lētāka versija. Ņemot vērā, ka problēma ar sēdēšanu nebūs ilga.
10. Sāc strādāt ar iegurņa pamatnes muskuļu aktivizēšanas vingrojumiem uzreiz pēc dzemdībām. Tas palīdzēs gan mazināt spiedienu uz šiem audiem , gan labāk apasiņos audus un tie labāk sadzīs.
11. Ja nepieciešams, jautā savam ārstam par pretsāpju medikamentiem, ko var lietot zīdīšanas laikā.
12. Tūskas mazināšanai vari izmantot aukstuma kompreses. Tikai neliec tieši pie ādas. Pirms tam ietin autiņā vai salvetē.
Vidēji šuves sadzīst 7-10 dienu laikā, bet, protams, kā jau visās lietās, mēdz būt izņēmumi atkarībā no skādes apmēriem.
Pie ārsta vērsies, ja….
- Tūska nemazinās vai pat paliek lielāka,
- Ap šuvēm veidojas apsārtums vai pat izdalās mitrums,
- Ir jūtama nepatīkama smaka no šuvēm ( nepatīkama smaka būs arī izdalījumiem no maksts).
- Paceļas temperatūra, kas nav saistīta ar piena sastrēgumu.
Lai jums veicas ar sevis sadziedēšanu pēc dzemdībām!

Older Post